11.10.07

Astral/UPC strikes back

Edit Iunie 2008:
Primesc, acum cateva zile, pentru prima oara in cei aproape 3 ani de fructuoasa colaborare, prima factura de la UPC. Fireste, pentru perioada de dupa rezilierea contractelor si predarea echipamentelor. Nice try, guys!

Edit Mai 2008:
Concluzie post-factum, dupa cateva (prea multe) luni de servicii extrem de slabe “furnizate” de UPC, asistenta deficitara (a se citi “lipsa” - atunci cand de fiecare data cand bate vantul mai tare emisia se opreste, iar zile in sir nu vine nimeni sa repare, in schimb abonamentul merge inainte, “deficitar” este the understatement of the year). Consumatoarea in cauza = eu a hotarat sa-si asume prostia de a plati o caruta de bani/luna pe pachetul digital si o alta, la fel de plina, pentru internet, s-a dus la biroul Victoriei si a incheiat toate socotelile cu firma. Mai bine deloc pe gratis in loc de deloc pe bani. Sa le stea in gat.



Ca sa lamurim ceva de la bun inceput: Nu sunt oaie, nu fac turma. Nu datorez nimic nici unei firme cu care am contract pentru un serviciu sau altul, cu exceptia facturilor pe care le onorez si in schimbul carora astept sa mi se furnizeze ceea ce mi se datoreaza in schimbul acestor facturi. Ecuatia e simpla, de 1:1. Do ut des, basically. Daca ma calci pe coada, te parasc la doamna invatatoare, sau, ma rog, la echivalentul comercial. Supervisor, director, protectia consumatorului, NASA, you name it si te asigur ca rezolv cumva problema.

Acestea fiind zise, revin la episodul Astral de ieri. Nu stiu care sunteti la curent cu oferta trambitata de companie cu privire la trecerea la televiziunea digitala. In fine, noi eram. Si cum nu aveam decat pachetul minim de cablu, Astral nefiind interesata, for some reason, sa ne ia banii pe un pachet mai mare, pana acum ne-am multumit cu ce aveam, completand lacunele cu DVD-uri si youtube. Procedura de upgradare pentru noi insemna, fara dureri de cap, contractarea pachetului de televiziune digitala de la Astral, cu DOUA receivere in pachet, pe asta bazandu-se si oferta. Avem doua televizoare functionale deci avem nevoie de DOUA receivere, altfel nu are rost trecerea la noul format. In fine. Mai erau si alte beneficii - fara antena pe balcon (imi zgarie retina si presupune extra cablaraie), doar aparatele respective care se mufeaza langa fiecare TV in parte direct din cablul preexistent (tot fara extra cablaraie).
Ma duc la biroul Astral de pe Victoriei unde suntem arondati, astept o ora la coada, cand, in sfarsit, imi vine randul, ii spun stimatei doamne de la birou ca doresc sa imi schimb contractuol existent cu cel din oferta cu DOUA receivere, la care imi raspunde: "Din pacate nu putem sa va dam decat un receiver". POFTIM? "Ni s-a spus sa nu dam decat UN receiver, ca acest tip de abonament e foarte solicitat si sa ajunga la toata lumea". POOOFTIIIM? Intreb candid: "Si unde aveti anuntata aceasta decizie?". "Pai nu e anuntata, asa a venit ordinul. Faceti acum contract si va dam numai un receiver, iar peste o luna-doua veniti sa vi-l luati si pe al doilea". "Glumiti", ii zic. "Stimata doamna" - avea un fetis pe formula asta, o tot repeta - "daca astea sunt dispozitiile, eu nu va pot ajuta". Ok, ii zic. Aratati-mi dispozitie oficiala care sa contrazica comunicatul public cu oferta respectiva si plec. "Stimata doamna, nu trebuie sa va arat nimic, asa e". Ii spun ca nu poate veni sa-mi spuna ceva din gura fara sa aiba vreo sustinere birocratica, ea nu si nu. Bine, hai sa vorbim cu superviserul dvs. "Stimata doamna, eu sunt aici cu functia cea mai mare, daca nu va convine, puteti suna la relatii cu clientii". Ca-s proasta, you know. De parca ar raspunde cineva acolo. Nu, domne, vorbiti dvs. "Nuuuu, daca doriti, mergeti in audienta la director, va face acolo programare" (si intrati peste un an). Nu. Vreau sa va respectati propriile angajamente or else. Ii cer numele si pozitia si ea zice "N-aveti decat sa imi faceti reclamatie, eu oricum lucrez pe comision". &*^&%*&%&^$%E$#$@#@#

In fine. Cu numele in geanta, plec, promitandu-i ca o sa ma ocup. Whatever. Il sun pe stapan, ne amintim de episodul de acum un an, cand si-au incalcat contractul la serviciile de internet si am trimis OPC-ul peste ei, de s-a rezolvat dupa aceea in 2 minute si cu telefon de scuze din partea Astral, dupa care stapanul suna la prieteni de-ai nostri cu oaresce puteri paranormale asupra facaturilor de genul asta, ne intalnim in oras si ne intoarcem dupa o ora la aceeasi sucursala Victoria a UPC-ului. Ne vede "stimata doamna" si incepe sa ne intrebe basically ce mai cautam noi acolo, stapanul o intreaba daca isi mentine pozitia cu privire la incalcarea respectivei oferte, daca in continuare sustine ca nu o deranjeaza sa fie reclamata pentru ca lucreaza pe comision. Tipa tace brusc. Noi iesim si asteptam "telefonul". Dupa 5 minute iese o alta tipa de la ghiseu sa ne intrebe daca noi suntem "cei cu al doilea receiver". Well, da. Intram, "stimata doamna" nicaieri (nu-mi vine sa cred ca am devenit spaima functionarilor, ii facem sa se ascunda). Tipa de la ghiseu isi cere scuze, ne face contractul cu cele doua receivere promise, the end.

In tot acest timp, la ghiseul de alaturi, o doamna mai in varsta intreba o alta functionara de ce nu primeste decat un singur receiver. Replica, aceeasi: "nu putem da decatt un singur receiver, sa ajunga la toata lumea". Doamna respectiva tace si inghite. Iar pe noi ne manca limba sa ii aratam ca noi am luat doua :), asa cum scrie in oferta.

Concluzie. Nu suntem oi si stim foarte bine ce drepturi avem. Daca e sa va param, va param si la NASA. Politica UPC-ului e simpla: de ce sa dam cate doua receivere, chiar daca le-am anuntat public in oferta noastra, cand putem sa dam doar unul si sa incheiam de doua ori mai multe contracte. Si, stimata doamna Eugenia Bordusanu, sper din inima ca veti lucra pe comision la REBU.

38 comments:

Anonymous said...

tipic romanesc. suntem chiar de toata groaza. bine c-ati avut nervi/timp sa mergeti peste ei.

IRN said...

nu, da pe bune: au vazut ca le tine figura. dar cum mama naibii poti tu - nu Astral, sau orice alta firma - sa fii atat de slab de inger sa nu iti dai seama ca te fac pe fata? Frate, nu mai inchei contract nou sau te bati cu ei. Ghinionul lor a fost ca imi doream cu ardoare ATUNCI receiverele. Daca nu aveau deloc, bummer, era ghinionul meu, dar sa vad stive de aparate in camera aia si sa-mi IMPUNA sa iau numai unul...iar contractul sa se faca cu doua!
Ce-i drept, eram si dupa 10 zile de birocratizare excesiva pe un proiect la universitate, ca altfel poate eram mai emotiva :)

Laruca said...

De ce nu zici ca ai puteri paranormale asupra UPC :) Ai mei au internet doua zile din zece, de platit platesc, evident, si cu toate reclamatiile si OPCul pamantului tot fix in cur ii doare, ma scuzati. Trimit cate un bou care zice "gata, acum ar trebui sa mearga" si evident ca dupa doua zile pica iar.
Aaaaaaaa, iar mi-am adus aminte si m-am enervat :S

IRN said...

solutia se cheama clicknet. reziliaza contractul, nu mai stati dupa ei.

Anonymous said...

irn...vrei sa spui ca la clicknet nu exista probleme de genul asta???be serious...am experienta...

Anonymous said...

@IRN:exact cum spunea eugen,care firma nu are probleme de genul asta???e absurd sa crezi ca doar cei de la upc au prbleme de genul.Daca e sa facem un sondaj ai sa fii surpinsa sa vezi ca nu upc e pe primul loc;).
In fine eu sunt abonat upc si de 2 ani si nu pot sa zic ca sunt supra/prea/ nervos pe ei.SI in plus daca esti din bucuresti stii ca nimic nu se compara pe lumea asta cu aglomeratia,traficul infernal si plus altele..asa ca atunci cand ajung la ei sunt prea neervos si prea ofticat pe astia de la primarie ca sa imi mai fac griji si pt niste functionare cu 8 clase......asta e ..in 2-3 ani ai sa vezi ca astia de la upc o sa schimbe intreg client service-ul

Anonymous said...

clicknet?! be serious. odata, poate erau ceva, dar acum sunt in cadere libera. ma gandesc ca atunci cand concurenta vine cu oferte noi, ar trebui sa vii cu ceva si mai bun. rds-ul parca a mai bagat un mega, e putin, extrem de putin, dar macar au facut o mutare. problema pt ceilalti e ca upc-ul are si spate, investitii mari care probabil vor da si roade

IRN said...

dintre cei trei "mari", clicknet pare sa aiba cele mai putine probleme. nu le fac lobby, dar nici nu incurajez ramanerea intr-un sistem doar pentru ca m-am obisnuit oricum cu traficul infernal din Bucuresti, deci nu mai sesizez mitocaniile altora ;)

Anonymous said...

si eu sunt de aceeasi parare cu zidhion,probabil ca sunt abonat UPC si as vrea sa-si imbunatateasca client-service-ul dar oricum ai lua-o peste tot intalnim probleme de genu si nu prea avem ce face decat sa stam si sa asteptam ca investitiile sa dea roade.

Anonymous said...

@IRN:
nush eu nu stau de mult in bucuresti,sunt student aici de 2 ani si crede-ma ca inca ma ingrozeste aglomeratia si traficul..asa ca poate peste 10 ani am sa devin si eu imun:)

Anonymous said...

@IRN: eu zic sa ramai la clicknet cu 1,2, maxim 3 mega...ca nu va dau mai multi si dati si o caruta de bani...
pe piata asta nu o sa apara oferte mai bune tocmai pt ca oamenii sunt multumiti cu ceea ce au si nu cer mai mult...
asa ca dak clicknet are doar abonati multumiti o sa o tina langa pana in 2050 cu oferta de 1 mega la internet...daca lumea nu vrea mai mult....

IRN said...

dupa cum spuneam, dar probabil ca nu ati citit postul: sunt la Astral si nu schimb providerul atata vreme cat isi respecta angajamentele contractuale. Restul e blahblah.

Anonymous said...

scuze IRN, n-am fost atent. dar ce obligatii nu-si respecta upc-ul???eu nu cred ca sunt atat de prosti sau inapoiati dpdv tehnic incat sa nu respecte ceea ce scriu in contract...

Anonymous said...

irn, de ce spui de clicknet ca nu ar avea probleme atat de mari? vorbesti in general sau te referi la un aspect anume?
da, astralul avea si poate inca mai are probleme cu client service-ul. dar sincer, chiar ii apreciez pentru incercarea de a imbunatati situatia. e bine ca ii preocupa. momentan, astept ofertele concurentilor. chiar sunt curios cu ce-or sa vina

Anonymous said...

dada ...va spun eu cum a reactionat concurenta,in special de la rds:au marit banda cu 2-3 mega ca na sa se supere cei de care sunt abonatii lor si nu cumva sa se mute la upc care au de 4 ori mai mare viteza...pe cand rtc sta in standby...probabil vor da si ei o lovitura:))

IRN said...

situatia descrisa de mine in post viza exclusiv departamentul de televiziune.
"conflictul" cu UPC de acum cateva luni s-a bazat tot pe o incalcare a prevederilor contractuale de catre ei, mai precis in nerezolvarea problemelor intervenite (aka lipsa totala a internetului) pe perioada maxima prevazuta in contract - 48 h -, depasirea cu nesimtire a acestei perioade (14 zile consecutive) si incapacitatea lor de a se ocupa de remedierea situatiei: pe scurt - dupa toate reclamatiile facute, ei tot ne sugerau sa scoatem modemul din priza :) in conditiile in care aveau ei probleme cu cablaraia lor de pe strada, si stiau de acest fapt, dupa cum s-a dovedit. Apoi au hotarat ca modemul este de vina. Bun, schimbati-l, ca e al vostru. Nu se poate acum ca nu au aparate de schimb. Serviciul in sine nu e rau, de aceea nici nu i-am abandonat de tot, dar a trebuit sa facem pe dracu in patru sa isi rezolve, in fond, problemele lor. Si cand le-am cerut sa ne scoata luna respectiva de la plata, erau sa lesine de uimire. Pe scurt: am facut sesizari la ANRC si ANPC, si dupa cateva zile brusc modemul mergea perfect (de unde ei ziceau ca e praf, acum tot pe ala il avem si n-am mai avut niciodata vreo intrerupere), iar dupa alte cateva zile ne-a sunat cineva de la ei sa ne intrebe daca noi suntem cei care i-au reclamat, ca mai apoi sa isi ceara scuze si sa ne scoata luna respectiva de la plata. De principiu. Oricum, cred ca suntem marcati cu o steluta, ceva, in baza lor de date, ca aia nebunii care citesc contractele, ze horror...

IRN said...

sorry, am uitat sa trec la inceputul comentariului de mai sus ce era mai important: era vorba de prima disputa cu UPC privind serviciile de internet. m-a luat valul, scuze, dar cred ca se deduce :)

Anonymous said...

@IRN, dak tot esti la abonat iti zic si tie...uite-te aici http://cablu.wordpress.com/2007/10/16/upc-face-concurs-mtv-europe/
3 zile la Munchen la MTV Awards...

Anonymous said...

scuze.
http://cablu.wordpress.com/2007/10/16
/upc-face-concurs-mtv-europe/
asta e...

IRN said...

multumesc, dar nu fac parte nici din grupul tinta al concursurilor promotionale, nici al MTV-ului :))

Anonymous said...

si care e faza?....daca sunt abonat upc intru automat in tragerea la sorti sau doar daca rasp la intrebarile de pe acolo si restu` chestiilor???

Anonymous said...

trebuie sa raspunzi vlad la intrebarile lor (sunt vreo 2), logic. Si mai e unu pe zambarescu.ro cu premii mai mici ce-i drept.

Anonymous said...

pai e bine ca au reactionat si, intr-un final, toate s-au rezolvat. adevarul e ca daca vrei sa rezolvi ceva trebuie sa fii si putin insistent, uneori putin mai mult:)am mai auzit faza cu modemul. nu stiu daca e pe bune sau doar 'hai sa-l tinem ocupat. poate isi revine intre timp'. unora le-a mers. truth or fiction?

Anonymous said...

aha...am vazut si eu si m-am decis sa ma bag :)...hai irn inveseleste-te si tu ca cine stie poate nu esti cu din astea dar poate primesti acasa in plic 3 bilete si atunci cu siguranta ai sa uiti de toate cele intamplate;)

IRN said...

:)) @vlad: nope :))

apropo, in SPR (spiritul paranoic roman): cui nu i-a mai mers ieri digitalu'? ca noi ne-am bucurat de ecran negru pe toate canalele, dar cu sonor :). Teatru radiofonic, mi-era dor de tine...

Anonymous said...

doamne, IRN...cred ca pana si televizorul a receptat atitudinea ta si n-a mai vrut sa mearga...:)))
relaxeaza-te...viata e frumoasa.

Anonymous said...

bine spus, eugen :))
ce bine suna biletele alea... ce bine suna munchen. ar fi misto sa fiu nevoit sa imi scot germana de la naftalina pentru a merge la premii

Anonymous said...

e naspa rau mai IRN...cred ca esti blestemat ...eu iti zic ca nu are rost sa te agiti asa tare si sa o lasi mai moale ca nu are rost....si stii de ce...avem unele probleme mai mari la nivele superioare si eu zic ca acolo ar trebui sa batem....lasa ca upc se descurca au destui bani si peste maxim 3 ani se va schimba total si atunci parca vad cozi la semnat contracte,ca na toata lumea fuge imediat cand nu-i convine de nush ce.....

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
IRN said...

On topic, va rog.
Avand in vedere ca deja s-a dat waaaay prea mult in diverse, de acum incolo voi sterge orice comentariu care se abate la subiectul initial, reclame de orice fel, you name it. Multumesc pentru intelegere.

Anonymous said...

astazi dau si eu un search pe google cu upc si au inceput sa apara o gramada de forumuri sau bloguri in care se dezbat la greu probleme celor de la upc....eu as zice sa facem altceva ...sa ne adunam mai multi pe un anumit blog sau forum si sa incercam sa ajungem la un consens,care are cele mai bune oferte,cele mai bune servicii cu clientii..etc...pt ca oriunde ma uit toata lumea povesteste cate o telenovela si nu cred ca e destul de concludent pt unul care vrea sa-si traga net sa citeasca povesti....datele adevarate sunt cele mai bune dupa pararea mea

Anonymous said...

bine spus. ar trebui sa stranga careva toate ofertele la un loc si gata. in fond, cu o casierita dai ochii o data pe luna daca ai noroc, ce primesti e important

Anonymous said...

oricum daca e sa se faca o chestie din asta s-ar sti cine e mai bun in oferte si preturi dar na ce sa faci...eu zic ca e mai bine sa primesti timp de o luna net bun si posturi tv k lumea chiar daca stau cate 3 ore la rand la facturi

IRN said...

@vlad: Q.e.d., vezi ce scriam in prima parte a postului.

Anonymous said...

si ce trebuia sa demonstrezi ca nu inteleg ce vrei sa spui???

Anonymous said...

eu am un tovaras care avea facuta o programare la ei si cica l-au sunat sa-si ceara scuze ca nu pot sa ajunga si l-au intrebat pe cand se poate sa-l reprogrameze....eu zic ca e bine si asa ca au inceput sa-si dea seama de probleme si fac ceva sa le rezolve

Anonymous said...

cica pt bucuresti or sa bage plata online astia de la upc...asa ca inca un pas inainte..

Anonymous said...

am mai citit si eu despre asta pe forumuri, dar nu stiu daca e pe bune. ar fi ceva. la romtelecom am impresia ca e asa. doamne, totul se tehnologizeaza.