25.3.08

Balsoi si romanii


poza de aici

Pentru fetita din mine ahtiata dupa tu-tu-uri, baletul de ieri seara a fost the ultimate festival of prettyness. Odette era superba, nu parea sa aiba vreun oscior, Odile, in schimb, cam ascutita in miscari, Siegfried - cam sters, bufonul/vrajitorul, incredibil, desi mi se pare greu de crezut ca face parte din aceeasi specie ca baietii nostri, sensibili ca niste tancuri pe un camp de margarete.

Costumele - nici nu stiam ca pot fi asa de...curate. Si...colorate. Dupa experienta Giselle de acum vreo 2 ani (de la care mi s-a cam facut lehamite de baletul romanesc - costume rebutate, prim-balerina se impiedica in plin avant artistic de era sa cada peste fosa si direct in bratele randului 1) nu am mai dat pe la Opera - "we should do this more often", atunci cand e zisa intre mine si laruca, echivaleaza cu moartea fara sorti de afterlife a "produsului".

Top 3 "Ce m-a deranjat ieri cel mai mult":

3. Sonorizarea. Frate, e Sala Palatului, se presupune ca nu faci la Opera pentru ca SP e oh so spectacular si atat de mult mai buna. Not. Muzica se auzea ca o inregistrare proasta dupa radio mugind din ghettoblastere si boomboxuri. Fasaia, tiuia, clampanea. Crescendourile iti spargeau urechile, partile mai linistite erau acoperite de mecanismul de invartire a benzii. Pacat.

Huh? - Ce citesc acum in paralel - cica s-ar fi lucrat serios la sonorizare si acustica salii. wtf, eu unde am fost?

2. Sala in sine. Biletele au fost foarte scumpe si de abia am reusit sa gasim locuri relativ centrale la balconul mare, la categoria a III-a. Si tot au costat o galeata de bani. *FYI - la categoria I, costau 350 de lei, aceleasi scaune rebegite, acelasi praf, aceiasi genunchi la gura si coatele vecinului in burta. Cand ziceau ca incep reconditionarea si transformarea in "Mall cultural"?

1. Romanii. Presupun ca nu esti roman daca nu vii la balet ca la cinema (A. Cu snacksuri fosnitoare, B. cu sucul in pet de 0,5, bine scuturat ca sa fasaie mai tare ca boxele, eventual remarcand sa te auda tot poporul ca n-ai loc sa il infigi in manerul scaunului ca la Multiplex, C. cu prietena/prietenul - nu fac discriminari sexuale - natang(a) intreband cu voce tare "si asta cine e?") si daca nu faci poze/filme cu telefonul mobil. Ce-i drept, nimic nu se compara cu 57 de balerini dansand pe o scena uriasa decat 57 de balerini dansand pe o scena uriasa vazuti exclusiv pe display-ul telefoanelor mobile cu care filmezi alternativ. Ce-i drept, daca nu filmezi cu mobilul, nu te crede nimeni ca ai fost la SP la Balsoi si atunci ai trait degeaba, ce dracu le mai pui pretenarilor sa se oftice la Mc la Plaza? Nimic prea rau nici in asta, desi putin absurd, cand biletul face cam cat telefonul cu 1000 de minute de la Cosmote :). Si, oricum, nimic nu se compara cu sunetul de "tocmai am facut poza cu mobilul", atat de foto-profi, aproape la fel ca blitzul sunatorii. Si nimic nu se compara nici cu intunericul din sala (stiti voi, facut ca sa nu va vad pe voi, ci pe aia de pe scena), punctat hotarat de zeci de displayuri luminoase cu ultimele wallpaperuri de la Nokia, ba parca si cu poza lui Mimi de la 2. Si, o, voi, fideli ai cinematografelor, care plecati in turma cand nici n-a inceput sa curga distributia, sunteti echivalentul camionului ala de a ramas pe sinele lui 41, nu v-a invatat nimeni ca la teatru/balet/opera/concert nu apare nici un ecran negru la sfarsit pe care, ce-i drept, nu-i nevoie sa-l aplaudati? Multumesc pe aceasta cale randului L5, care, in marinimia lui, s-a ridicat cu 5 minute inainte sa se termine treaba, s-a imbracat tacticos, ca sa fenteze inghesuiala (care nici n-a fost) de la iesirea din sala. Da-i in ma-sa, ce sa aplaud, ce-s prost? Ce-s, oameni care muncesc?

Ai naibii aia cu efectele speciale, auzi, sa folosesti atat amar de lume cand poti sa-i multiplici pe calculator. Si cata simetrie si coordonare va fi atunci, pazea!

1 comment:

castleless said...

pai. cronologic.
mai intai despre aceia/acela care nu parea din aceeasi specie cu baietii / tancuri cunoscuti... :D baietii afla ca in real life daca nu mimeaza tancul... cam trag matza de coada... asa ca de la mimare pana la 'recalificare' e doar un pas.
apoi. sala palatului. cea mai stupida alegere pentru orice fel de spectacol - in afara de cel al aplaudacilor. pen'ca: arhitectura salii palatului a fost in asa fel CREATA astfel incat sa amplifice zgomotele din sala - nu ceea ce se intampla pe scena - deoarece s-a avut in vedere obtinerea de efecte pentru congrese / aplaudaci in vremuri de mult apuse (cel putin oficial)
iar mai apoi... si eu stau sa ma intreb... e bine sau e rau ca tot manelistu' s'a trezit cu 'arfe de culturalizat?... probabil ca o chestie complementara culturismului. pe de o parte sper ca astfel se vor slefui in timp... pe de alta parte imi rup ficatii de nervi fin'ca nu mai am locuri unde sa scap de ei...